اصول عکاسی: مفاهیم حیاتی برای شروع عکاسی – آژانس تبلیغاتی کانون آنیبین

روش چیدمان در عکاسی تبلیغاتی و راهکارهای آن میتواند متفاوت بوده و در محل عکاسی سوژه یا استودیوی عکاسی صورت میگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق، باید منبع نور اصلی در جایی خارج از دوربین قرار دهید تا با کنترل سایهها، کنتراستها و هایلایتها بتوانید ساختار چهره، پوست و سایر ویژگیهای اندام صورت سوژه را بهتر در عکس خود ثبت کنید. در هنگام جستجو برای عکاس صنعتی، به دنبال شرکتی بگردید که در زمینه عکاسی از غذا دارای تجربه باشد و تیم متخصص عکاسی در منزل داشته باشد و همچنین دارای تیم ادیت باشد تا بتواند عکس های گرفته شده را پس از اتمام، ویرایش کند. شما با شرکت در دورههای آموزش عکاسی در خانه ضمن آشنایی با انواع شیوههای عکاسی، میتوانید به صورت تخصصی در حوزهی مورد علاقهی خود مشغول به فعالیت شوید و عکسهای جذاب و قابل قبولی ثبت کنید. ضمنا شما میتوانید با کسب تجربه و تکرار و تمرین فراوان، خودتان به عنوان استاد آموزش عکاسی در آموزشگاههای مختلف، مشغول به فعالیت شوید. از نور اصلی که به آن نور کلیدی هم گفته میشود، جهت روشن نمودن سوژه اصلی استفاده میشود.

اگر قصد دارید حرفهی عکاسی را شروع کنید، آگاه باشید که باید به خوبی مفاهیم گفته شده را فرابگیرید. عکاسی کاندید به عکسهایی گفته میشود که به صورت ناگهانی و بدون ژست دادن به سوژه گرفته میشود. جامع تصویر برداری کنید: برای عکاسی حرفه ای در دنیای تبلیغات سعی کنید از تمام زوایای سوژه به تعداد کافی شات تهیه کنید. محتوای این دورههای آموزشی بهگونهای طراحی شده تا همهی افراد بهراحتی امکان شرکت در آن را داشته باشند و بتوانند از مطالب ارائه شده در این کلاسها بهره کافی را ببرند. لذا این افراد با طراحی سایت عکاسی میتوانند به نمایش رزومه و نمونه کارهای خود بپردازند و به بازاریابی اینترنتی بپردازند. ترکیب در واقع شیوه قرار گیری عناصر در تصویر است و بیشتر به نوع دید عکاس وابسته است. اگر استخدام سایتهای فروشگاهی بزرگ را بررسی کنید همواره خواهید دید که نیاز به یک عکاس صنعتی دارند. این تنظیمات ارزش یادگیری را دارند. میتوان با تغییر موقعیت یا نزدیکتر شدن به سوژه بعضی از اشیاء ساکن را از کادر خارج کرد یا با استفاده از زوم کردن یا بریدن کادر بعد از عکاسی مشکل را حل نمود. تغییر از سرعت شاتر ۱ ثانیه به ۸/۱ ثانیه میزان نوردهی را با سه توقف کاهش میدهد.

عملکرد دیافراگم شبیه عنبیه چشم انسان است که براساس میزان روشنایی محیط باز و بسته میشود. شاتر پردهای ضخیم که جلوی دیافراگم دوربین قرار دارد و زمانی که دیافراگم باز میشود و نور وارد دوربین میشود، با کنار رفتن شاتر نور به صفحه حسگر دوربین برخورد میکند و تصویر تشکیل میشود. برخی از عکاسان حرفهای با بسط این نوع از عکاسی، آن را به شکل یک فرم هنری در آوردهاند. تصاویر مناسب محصول، خود گویای تمام ویژگی های آن است و میتواند مشتری بالقوه را به خریدار تبدیل نماید. عکاسی محیطی به معنای گرفتن عکس از مردم در حین کار در محل کارشان است. در اختیار گرفتن «لحظه تعیین کننده »(THE DECISIVE MOMENT) از شاهکارهای وی در این سبک از عکاسی است. قابل توجهترین مورد در این اصول در نظر گرفتن این مقصود است که که تصویری خلق کنیم که بیننده با تماشای آن به وجد آید و کاربرد آن کالا یا فرآوردهٔ شما را در تصویر به وضوح لمس کند و راغب این شود که آن را داشته باشد. خوشبختانه باید بگوییم که شما برای شرکت در دورههای آموزشی مکتبخونه به هیچ وسیلهی خاصی نیاز ندارید.

در دورههای آموزش عکاسی در خانه تلاش کردهایم هرآنچه را که برای یک عکاس خوب شدن به آن نیاز دارید، به شما آموزش دهیم. از آنجایی که عکاسی یک هنر عملی است، تنها گذراندن دورههای آموزشی عکاسی برای رسیدن به هدفتان کافی نیست و باید بدانید فقط تمرین و استمرار است که میتواند شما را به درک درستی از هنرعکاسی برساند. بند، دکمه، زیپ یا سایر چیزهای کوچک می تواند برای مشتری مهم باشد و شما باید به اندازه کافی سخاوتمند باشید تا تمامی جزئیات را نشان دهید. آمارها نشان میدهد که بیش از 70 درصد مردم علاقه مند هستند پیش از خرید یک محصول، آن را با تمام جزئیات و بدون هیچ کمی و کاستی ببینند و اگر این تصاویر به درستی عکاسی نشوند، جامعه بزرگی از مشتریان را از دست خواهیم داد. این کار، منجر به نمایش بهتر جزئیات و تغییرات تن در سایه ها و هایلایت های صحنه یا عکس می شود. زیرا هدف از این سبک، ارائهی عکس باکیفیت است و تنها در عکاسی تبلیغاتی است که پردازش عکس اهمیت بیشتری دارد. در زمان انتشار این عکس در سال ۱۹۷۲، بسیاری از روزنامهها مجبور شدند سیاستهای خود را در مورد نشان دادن اینچنین تصاویری تغییر دهند.