سه تنظیمات اساسی دوربین چه هستند؟

دیگر سفر رفتن بدون دوربین عکاسی معنا ندارد. افراد موفق زیادی کسب و کار عکاسی خود را، حتی بدون آتلیه راهاندازی کردهاند. بدون شک اولین ابزار مورد نیاز برای عکاسی صنعتی یک دوربین حرفهای و تمام عیار است. از این نوع عکسبرداری در فضاهای تجاری،اداری، تفریحی و صنعتی استفاده می شود. عکاسی صنعتی را علاوه بر فروشگاه های اینترنتی در املاک نیز مشاهده می کنید که با عکاسی مناسب از سازه و ایجاد تولید محتوای عکسی و درج آنها در سوشیال مدیا ها موجب جذب مخاطبان بسیاری شده است و اغلب اگر توجه کرده باشید بیشتر املاک موجود در شمال کشور با استفاده از عکاسی صنعتی ویلا های خود را به فروش میرسانند و دیگر نیاز نیست شما برای مشاهده هر ویلا یا واحد بصورت حضوری به آن مکان مراجعه کنید و در هزینه های رفت و آمد همچنین وقت شما بسیار صرفه جویی می شود و با این کار موجب رشد تمامی کسب و کارها شده است و استودیو ناین یکی از معتبر ترین شرکت های موجود در ایران می باشد که با داشتن سالها تجربه می تواند به خوبی در این مسیر در کنار شما عزیزان باشد.

شما با هر عنصری که در تصویر خود می­بینید حتی فقدانِ المان و فضای خالی را هم می­توانید در ترکیب­بندی استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که وقتی در حال آموزش عکاسی هستید، عکس­های خود را با عکس­هایی که در گذشته گرفته­اید مقایسه کنید نه با دیگر عکاسان؛ حتی اگر همزمان با هم آموزش عکاسی را شروع کرده­ باشید. از یک طرف، خوب است بدانید که عکس های خوب عکاسانی که سوژه های متفاوتی نسبت به شما ثبت می کنند را از دست نمی دهید. مفهوم اصلی قانون یک سوم این است که سوژه خود، یا محدوده اصلی مورد تمرکز خود را، (در واقع جایی که می­خواهید بینندۀ عکس آن را ببیند) در یکی از چهار نقطه­ای که خطوط شبکه هم را قطع کرده­اند، قرار دهید. چنانچه بخواهید کسب و کار خود را بهبود ببخشید بهتر است سطح پرتره های کسب و کار خود را افزایش دهید. همین موضوع را می­توان در مورد سایر جنبه­های عکاسی نیز بیان کرد. البته باید به این موضوع هم توجه کنید که یک عکس عالی لحظه­ای که شاتر آزاد می­شود­ ایجاد می­شود، نه در یک کامپیوتر و ساعت­ها یا روزها بعد. بنابراین هر المانی که بتواند به بیننده کمک کند تا چیزی را که واقعا دیده­اید و شما را وادار به عکس گرفتن کرده است، ببیند تصویر را جالبتر هم خواهد کرد.

2. از یک سوم تصویر خود برای آماده کردن بیننده برای دیدن صحنه­ای که قصد نمایشش را دارید استفاده کنید. نکته مهم در همه این موارد، این است که شما هنگام عکاسی به ترکیب بندی صحنه توجه داشته باشید و نهایتا اگر مناسب دانستید، می توانید از قاعده یک سوم استفاده کنید. نکته مهم: شما نمیتوانید فقط از خطوط راهنما عکس بگیرید – آن­ها فقط یک ابزار برای ترکیب بندی بهتر هستند، نه موضوع عکس. به یاد داشته باشید، شخصی که عکس را مشاهده می­کند، تمام زمینه­ای که شما در هنگام حضور در این صحنه می­دیدید، نمی­بیند. بسیاری از تکنیک های پیشرفته تر ترکیب­بندی وجود دارد اما مطمئن باشید که همین قانون یک سوم، به تنهایی بار بیشتر آ­ن­ها را به دوش می­کشد. بیشتر عکاسان ممکن است برای ثبت عکسهای خود از دوربینهای حرفهای و تجهیزات پیشرفته استفاده کنند، اما بسیار زیادی از عکاسان نیز برای عکاسی حرفهای، تنها به گوشی هوشمند خود بسنده میکنند.

چیزی که باعث حاشیههای بیشتر و وضوح در تصویر میشود، سایههای بلند زمستانی است. بیشتر اوقات، چهره کسانی که از آسیبهای جانبی جنگ رنج میبرند دیده نمیشود. شغل عکاسی بازار کار خوبی دارد چون فقط محدود به آتلیه زدن نمیشود. وقتی در خیابان در حال قدم زدن با دوستان خود بودید اما ناخودآگاه نور صحنه را برای عکاسی بررسی می­کردید و روشی که جهان را می­دید تغییر کرد شما در حالِ تبدیل شدن به یک عکاس حرفه­ای هستید. در ابتدایی­ترین سطح، یک خط راهنما فقط یک خط درون عکس شماست که بیننده را به سمت یک چیز جالب سوق می­دهد. نکته جالب در مورد خطوط منحنی این است که آن­ها می­توانند با پیچ و خمی که دارند تعداد نقاط و المان­های بیشتری را داخل عکس به بیننده نشان دهند. چون مهارت­های پست پروداکشن شما، همان چیزی است که می­تواند یک عکس عالی را به سطح بعدی ببرد. اما عکاسان ماهر و در نهایت عکس­های شگفت­انگیز به چیزی بیش از ایده و مفاهیم متکی هستند.