۱۰ اشتباه رایج در سئو داخلی (On-Page) که رتبه شما را نابود میکند!
سئو داخلی مهمترین فاکتور های سئوی داخلیسئو on page در ٢٠٢١
بودن در این جایگاه به نفع شماست؛ چراکه بخش زیادی از صفحهٔ نتایج را از آن خود میکنید. مثلاً بهجای اینکه «تصاویر محیط کاری» را جستوجو کنید و اولین عکس گوگل را بگذارید، تصویر محیط کاری خودتان را بگذارید. Above the fold اولین بخشی که کاربر بدون اینکه اسکرول کند، میبیند. این بخش را تا جای ممکن سبک نگه دارید و سراغ تصاویر سنگین و خیلی بزرگ نروید. مثلاً برای نشاندادن تخصص و تجربهٔ نویسنده، به پروفایل او در لینکدین لینک دهید.
یکی از اشتباهات رایج سئو کاران عدم توجه به تحلیل عملکرد وبسایت است که میتواند مانع از پیشرفت سایت شود. شما با ابزارهای سئو سایت میتوانید سئوی سایت خود را تقوین کنید. تمرکز روی وبسایت و نادیده گرفتن سایر شبکههای اجتماعی یکی دیگر از اشتباهات رایج سئو است. شما میتوانید کسب و کار خود را در شبکههای اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام، یوتیوب یا تلگرام نیز گسترش دهید و تلاش کنید افراد بیشتری در شبکههای اجتماعی شما را دنبال کنند. به این ترتیب میتوانید اعتماد بیشتری کسب کنید و محتوای خود را نیز در سطح گستردهتری توزیع نمایید که در نتیجه باعث رتبهبندی بهتر شما میشود.
برای سنجش این پارامتر، میتوانید به سایت PageSpeed Insights بروید و با واردکردن آدرس سایت، نتیجه را ببینید. ولی اگر عبارت «راهنمای خرید ایرپاد» جستوجو شود، کاربر میخواهد مقالۀ مفصل و آموزشی را بخواند که او را در گرفتن تصمیم بهتر یاری کند. معمولاً هرقدر کیورد را در جایی نزدیکتر به ابتدای عنوان بگذارید، شانس بیشتری هم دارید. البته قرار نیست حتماً آن را در ابتدای عنوان بگذارید؛ یعنی اگر نگذارید، به این معنا نیست که رتبه نمیگیرید. با شرکت در دوره سئو از سری دوره دیجیتال مارکتینگ منتوریکس بر تمامی مباحث سئو مسلط شوید.
برای مشاهدۀ سرعت سایت و آنالیز آن میتوانید از ابزار Google’s Pagespeed استفاده کنید. بهتر است هر صفحه را جداگانه در این ابزار جستجو کنید تا مشکلات هر صفحه مشخص شود. در صورتی که یک صفحه از یک وبسایت آدرسهای فیزیکی بیش از یک عدد داشته باشد، میتواند عاملی برای ضعف سئو داخلی شما باشد. بنابراین، اگر صفحات کپی در وبسایتتان وجود دارد، باید آن صفحات را نوایندکس کنید. طبیعتاً این واکنش در آینده جدیتر نیز خواهد شد، چرا که کاربرانی که از موبایل برای بازدید وبسایتها استفاده میکنند، روز به روز در حال افزایش هستند.
با اینکار حتی اگر از lazy load (بارگزاری آهسته تصاویر) هم استفاده کنید، کاربر قبل از دیدن عکس میداند منتظر چه تصویری باید باشد. طبق آماری که از گوگل منتشر شد، چگالی کلمات کلیدی در هر متن باید بین 2 تا 5 درصد باشد و بهتر است در پاراگراف اول استفاده شود و روی آنها به مطالب دیگر لینک داده شود. استفاده درست از کلمات کلیدی میتواند در افزایش آمار بازدید از سایت شما بسیار موثر باشد. اینکه اولین کلمه یا واژه شما در این تگ عبارت کلیدی شما باشد و از چند تا عبارت کلیدی در آن استفاده کنید، یکی از این نکات است. همچنین شما میتوانید مقاله ما را در رابطه با بهینه سازی متا دیسکریپشن مطالعه بفرمایید و از نکات و جزئیات بیشتری در این رابطه آگاه شوید. ما در یک مقاله تحت عنون بهینه سازی عنوان سئو به صورت کامل در مورد آن بحث و گفتگو کرده ایم .
با این حال، بسیاری از وبسایتها هنوز برای نمایش در صفحه نمایشهای کوچک بهینهسازی نشدهاند، که میتواند منجر به تجربه کاربری ضعیف، نرخ پرش بالا و از دست دادن مخاطبان بالقوه شود. بهینه بودن برای موبایل یکی از مواردی است که گوگل در بخش های مختلفی به آن اشاره کرده است و اهمیت آن را توضیح داده. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران خود هستند و محتوای بیکیفیت نه تنها به این هدف کمکی نمیکند، بلکه میتواند به رتبهبندی و اعتبار شما نیز آسیب برساند. همچنین همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، تولید محتوایی که کیفیت بالایی ندارد، به کاربران هم کمک نمیکند و محتوای کپی باعث آسیب جدی به سئو سایت شما میشود. اینکه محتواهای با کیفیتی تولید کنید، باعث میشود که ارزش بالاتری برای کاربران داشته باشید، مخاطبان بیشتری جذب کنید و اعتبار خود را بالاتر ببرید. برای تولید محتوای با کیفیت، سعی کنید برای کاربر بنویسید و منحصر به فرد باشید.
از طرفی، وقتی ساختار سایت را از قبل مشخص کنید، میتوانید اهمیت صفحهها را مشخص کنید؛ یعنی آنها را برای لینکسازی داخلی اولویتبندی میکنید. هر صفحه باید پیرامون کلمات کلیدی مشخصی ایجاد شده باشد تا بتواند توجه گوگل را به خود جلب کند. مهم است که تایتل و متادیسکریپشن را طوری بنویسید تا بازدیدکننده ترغیب شود روی لینک شما کلیک کند. میتوانید از پرسش در عنوان استفاده کنید؛ همچنین، تحریک احساسات و استفاده از اعداد هم معجزه میکنند؛ مثل «بهترین تکنیکهای سئو داخلی در سال ۱۴۰۲». سئو خارجی یعنی هر کاری که خارج از سایت انجام میگیرد تا رتبههای برتر حاصل شوند.
آن زمان به ساختار زیرعنوانها نگاه کنید و ببینید چطور میتوانید به جایگاه صفر برسید. در صفحۀ همین مقاله که بالا بروید، میبینید فهرستی از مطالب وجود دارد. این فهرست در خلق تجربۀ کاربری مناسب کارآمد است؛ چون خواندن مقاله را برای بازدیدکننده راحت میکند. لینکهای شما میتواند اهداف مختلفی مثل معرفی برند، خواندن مقالههای مرتبط، هدایت برای ثبتنام در سایت، تشویق به خرید، معرفی محصول داشته باشند. طبق تجربه، بهتر است در مقالههای آموزشی مثالهای متنوعی داشته باشید. برای اینکه مخاطب مثالها را بهتر درک کند، تصاویر آن را اضافه کنید.
سئو داخلی یعنی تمام کارهایی که تو خود سایت انجام میدیم تا موتورهای جستجو مثل گوگل، سایت ما رو بهتر بشناسن و بهش رتبه بهتری بدن. به عبارت دیگه، سئو داخلی یعنی بهینهسازی محتوای سایت، ساختار سایت و کدهای اون برای موتورهای جستجو. سئو داخلی چیست؟ تا به حال به این فکر کردی که چرا بعضی از وبسایتها همیشه در صدر نتایج جستجو دیده میشن و بعضیها نه؟ خب، یکی از مهمترین دلایلش، سئو یا همون بهینهسازی موتورهای جستجوست. اما سئو یه دنیای بزرگه و ما امروز میخوایم باهم در مورد یه بخش خیلی مهمش یعنی “سئو داخلی” صحبت کنیم. با تولید محتوای با کیفیت و مناسب، لینکسازی اصولی، بهینهسازی محتوا، استفاده درست از تگها و… میتوانید تا حد زیادی سایت خود را آماده رتبههای برتر در گوگل کنید. جدای از این بحث که آیا کسب درآمد از طریق تبلیغات مدل درآمدی خوبی است یا نه، این روش میتواند برای کاربر شما آزاردهنده باشد.
تگ عنوان یا تگ تایتل صفحه (title tag) در تب مرورگرها و در صفحات نتایج جستجو نمایش داده میشود. از طرفی، این جدول یک سری لینک به نتیجهٔ شما اضافه میکند که نقش زیادی در جذب کاربر دارند. کاربر هم متوجه میشود چه مواردی را توضیح دادهاید و هم خیلی راحت و بر اساس نیازی که دارد، به بخش موردنظر خود میرسد. این طرز فکر که کاربر را تشنه نگه داریم تا مقاله را به پایان برساند، مطلقاً جواب نمیدهد. عنوان و متا دیسکریپشن، ۲ بخش اصلی صفحهاند که باید کیورد را حتماً در آنها به کار ببرید.
بنابراین، باید هر کدام از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال را در جای خود و با در نظر گرفتن فاکتورهای مخصوص به خود بررسی کنید. در مواقعی که تصاویر به دلیل کندی اینترنت یا مشکلات فنی بارگذاری نشوند، تگ Alt اطلاعات مختصری از محتوای آنها به کاربر نمایش میدهد و از سردرگمی و ناامیدی او جلوگیری میکند. الگوریتم موبایل فرست ایندکس در ظاهر به نظر ساده است اما پشت آن یکی از مهمترین تغییرات در الگوریتمهای جستجوی گوگل نهفته است. ساختار ضعیف سایت یکی از مشکلاتی است که ممکن است نادیده گرفته شود و توسعهدهندگان وب ممکن است از بهترین روشهای سئو در ساختار وب استفاده نکنند و معماری سایت را نادیده بگیرند. علاوه بر لینک های داخلی گوگل به انکر تکستها هم نگاه میکند تا محتوای آن را بهتر درک کند.
سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل سئو داخلی است و ارتباط مستقیم با تجربه کاربری سایت دارد، هرچه زمان بیشتری برای لود سایت طول بکشد قطعا بیشتر حوصله کاربر را سر میبرد و تحمل ادامه دادن آن را ندارد. پس اینجاست که داشتن سرعت لود سایت پایین میتواند یک مزیت خوب در وفاداری مشتری باشد. ساختار یو آر اِل (URL) صفحات وبسایت شما باید حاوی کلمه کلیدی باشد. همچنین، مهم است که URL کوتاه باشد تا به سرعت خوانده شود و اشتراک گذاری آن نیز آسان باشد زیرا هر چه تعداد کلمات URL بیشتر شود، مجبور به استفاده از شورت لینک ها (Short Link) هستید. استفاده صحیح از URLمیتواند تجربه کاربری مثتبی ایجاد کنید و در سئوی داخلی نقش مهمی ایفا کند.
بدون درک عمیق از کلمات و عباراتی که مخاطبان هدف شما برای یافتن اطلاعات در وب استفاده میکنند، تلاشهای سئوی شما بیمعنا خواهد بود. برای اینکه شما نیز این خطای رایج سئو را انجام ندهید، حتما به تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی هر صفحه دقت زیادی داشته باشید. با انجام تحقیق کلمات کلیدی دقیق و هدفمند، میتوانید پایه و اساسی قوی برای استراتژی سئوی خود ایجاد کنید. محتوای قدیمی که بهروزرسانی نشده باشد، ممکن است برای کاربران و موتورهای جستجو جذابیت خود را از دست بدهد. کاربران به دنبال اطلاعات جدید و بهروز هستند، و اگر سایت شما همچنان به ارائه اطلاعات قدیمی ادامه دهد، احتمالاً بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد. علاوه بر این، موتورهای جستجو نیز به محتوای بهروز و مرتبط توجه ویژهای دارند و سایتهایی را که بهروزرسانی مستمر دارند، در رتبهبندی بالاتری قرار میدهند.
علاوه بر نظم، خیلیها برای یافتن پاسخ خود، فقط زیرعنوانها را میخوانند و میفهمند هر بخش دربارهٔ چیست. اگر کاربری عبارت «خرید ایرپاد» را جستوجو کند، به احتمال زیاد نیت او، خرید محصول است. در چنین حالتی، باید صفحۀ محصول را با نوشتن توضیح محصول مناسب که حاوی کلمۀ کلیدی است، آماده کنید. توضیح اینکه چطور محتوایی مفید تولید کنیم، در این مقاله نمیگنجد. از شما میخواهیم مقالهٔ «تولید محتوا چیست و چطور محتوایی برنده خلق کنیم؟» را مطالعه کنید. در این محتوا، بهتر است ببینید رقبا چه کارهایی نکردند که باید انجام دهید.
ممکنه برای رسیدن به نتیجه زمان ببره، ولی وقتی اصول سئو داخلی رو به درستی پیاده کنید، نتایجش رو در بلند مدت خواهید دید و سایت شما به طور مداوم ترافیک بیشتری جذب خواهد کرد. در هر حال نیازی نیست کل ساختار URL سایت را تغییر دهید تا فقط کلمه کلیدی داخل آن قرار بگیرد. فیچرد اسنیپت (Featured snippets) نتایج جستجوی خاصی هستند که بالاتر از نتایج اصلی ارگانیک قرار میگیرند و در مکانی که به عنوان موقعیت صفر (Position Zero) شناخته میشود، نمایش داده میشوند. امروزه برای همه ثابت شده است که سرعت سایت از فاکتورهای مهم رنکینگ گوگل است. گوگل میگوید لینک دادن به دیگر سایتها از بهترین روشهای ایجاد ارزش برای کاربران است.
مهم است که در سئو داخلی خود از کلمه کلیدی و مترادفهای کلمه کلیدی در هدینگها استفاده کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، گوگل به دنبال صفحاتی است که به بهترین وجه به پرسش کاربران پاسخ دهند. بنابراین، اگر از سئوی کلاه سیاه یا حتی کلاه خاکستری استفاده کنید، باز هم دچار خطا شدهاید. پس اگر ترافیک وبسایت شما به ناگهان کاهش یافت و شاهد نزول رتبه خود بودید، به احتمال زیاد توسط گوگل مجازات شدهاید. یکی از مهمترین اشتباهات سئو تمرکز روی کلمات کلیدی پررقابت است.
این همان تیتر صفحه خرید یا مقاله شماست که کاربر با سرچ یک کلمه کلیدی، آن را در نتایج گوگل میبیند. در تگ عنوان باید کلمه کلیدی را اضافه کنید، طول عنوان را زیر 70 حرف نگه دارید و مطمئن شوید که تیتر جذاب بوده و مرتبط با محتوای اصلی است. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ تر نشان داده می شوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری می کند. حالا می توانید بدانید که محتوانویس خود یا حتی مدیر محتوای شرکت خود را چطور مدیریت کنید. تحقیق کلمات کلیدی به این معنا نیست که شما در هر کلمه باید رتبه بگیرید بلکه هدف از آن رتبه گیری در کلماتی است که محتوای شما متناسب با آنهاست.
پس باید تمام عوامل سئو داخلی رو جدی بگیری و سعی کنی که همهشون رو به درستی پیاده کنی. این ابزارها بهت کمک میکنن که نقاط ضعف و قوت سایتت رو بشناسی و بتونی سئو داخلی سایتت رو بهبود بدی. یادت باشه که تحلیل دادهها خیلی مهمه، پس حتما از این ابزارها به درستی استفاده کن. اگه از وردپرس استفاده میکنی، این پلاگین یه ابزار عالی برای بهینهسازی محتوا و سئوئه. بهت کمک میکنه که تگهای HTML رو به درستی پر کنی، محتوات رو از نظر سئو بررسی کنی و خیلی کارای دیگه.
اگر محتوایی که ایجاد میکنید، از نظر گوگل، کاربردی و مناسب کاربر نباشد، احتمال اینکه در صفحه نتایج جستجو دیده شوید خیلی کم خواهد بود. در این شرایط چیزی که هدف و نیت کاربر است، خرید کردن یک محصول است. پس بهینهترین حالت این است که به یک صفحه محصول یا صفحه فروشگاه دوچرخه منتقل شود. در تگ توضیحات حدود 160 کلمه میتوانید استفاده کنید و در آن با استفاده از کلمه کلیدی بر سئو داخلی تاثیر بگذارید. تگ توضیحات به تازگی مورد توجه الگوریتمهای گوگل قرار گرفته است و در عین حال میتواند کاربران را به خود جذب کند.
در ادامه، به معرفی برخی از مشکلات رایج دیگر در سئو و راهحلهای پیشنهادی برای هر یک میپردازیم.
این بدان معناست که رتبهای امروز به اندازه 2 موقعیت افت کرده است، میتواند هفته آینده به اندازه 5 موقعیت صعود کند. اگر هر یک از مراحل انجام سئو On Page به اشتباه اجرا شود، سئوی خارجی هیچ گونه تأثیری در رتبه بندی نخواهد داشت. بنابراین، پیش نیاز به دست آوردن رتبه خوب در نتایج گوگل، توجه به سئوی داخلی است؛ اما این اصطلاح به چه معناست و شامل چه تکنیکهایی است؟ برای پاسخ با مقاله دیگری از وبلاگ سئولب همراه باشید. سایتهای کند کاربران را خسته کرده و ممکن است باعث افزایش نرخ پرش شوند. برای بهبود سرعت بارگذاری، میتوانید از ابزارهایی مانند GTMetrix و Google PageSpeed Insights استفاده کنید. کاهش حجم تصاویر، استفاده از کش مرورگر، و بهینهسازی کدهای CSS و JavaScript نیز از جمله روشهای بهبود سرعت بارگذاری هستند.
گوگل از سال 2018، به تمام سایتهای HTTP، برچسب Not Secure یا ناامن زده است. بنابراین، اگر گواهینامه SSL ندارید، سریعاً برای فعال کردن آن، اقدام کنید. همیشه این سوال وجود دارد که «آیا دامنه (اعتبار و سن دامنه) در سئو تاثیر دارد یا نه؟». برای دریافت خدمات سئو، می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ و سئو منتوریکس راهنمایی بخواهید. مجموعه ی متنوعی از ابزارها و امکانات یکپارچه برای ایجاد فروشگاه اینترنتی شما ... فراهم نمودن زمینه تجربهای عالی و متمایز در محیط وب برای مشتریان ...
اما آنها از تاثیر فوقالعاده لینکهای داخلی آگاهی ندارند، چرا که یکی از فاکتورهای مهم در سئوی داخلی، ارتباط بین صفحات آن وبسایت است. الگوریتم گوگل همواره در حال تغییر است اما گوگل در حال اولویت دادن بیشتر به تجربه کاربری است. توصیه گوگل تمرکز روی محتوایی است که مخاطب را اولویت اول قرار میدهد. به این معنا که تولید محتوای ارزشمند که پاسخگوی نیت کاربران باشد از همیشه اهمیتش بیشتر شده است. پس بهینهسازی داخلی مهم است، چون به گوگل و کاربر کمک میکند صفحهها و سایت شما را درک کنند.
Cannibalization زمانی اتفاق میافتد که یک کلمه کلیدی در چندین صفحه سایت استفاده شده باشد؛ در این شرایط صفحات سایت با یکدیگر رقابت میکنند و گوگل جهت نمایش صفحات در SERP به مشکل برخواهد خورد. در نهایت نیز اگر وب سایت شما از تصاویر با فرمت Webp پشتیبانی می کند، با تغییر فرمت تصاویر به نسخه Webp، می توانید حجم تصاویر را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید. این موضوع در افزایش سرعت لود صفحه و در نهایت بهبود سرعت کلی سایت، به شدت مؤثر خواهد بود. توجه داشته باشید گوگل در 70 درصد مواقع توضیحات متا را بازنویسی میکند تا با هدف جستجو کاربران مطابقت داشته باشد و کاربران را ترغیب کند تا بر روی لینکها کلیک نمایند. به همین سبب تگهای عنوان تکراری و طولانی که بیش از 60 کاراکتر دارند از عناصر تاثیرگذار در عدم کسب رتبه در نتایج جستجو گوگل میباشد.
تاثیر ریسپانسیو بودن سایت در سئو آن پیج چیست؟ از ویژگیهای مهم سایت با سئو داخلی خوب، این است که باید ریسپانسیو و برای نمایش در تمامی دستگاهها (مانند موبایل و تبلت) بهینهسازی شده باشد. به طور معمول سرعت پایین بارگذاری سایتها ارتباط مستقیم با تجربه کاربری ضعیف دارد. توجه داشته باشید تنها کاربران 5 ثانیه به بازدید صفحات سایتها اختصاص میدهند و در شرایطی که سایت دیر نمایش داده شود، تعامل کاربران و رتبه صفحات سایت به طور چشمگیری کاهش مییابد. مثلا اگه سایت شما در مورد “آموزش آشپزی” هست، کلمات کلیدی شما میتونه “طرز تهیه کیک شکلاتی”، “دستور پخت پیتزا” یا “آموزش سالاد” باشه. شما باید این کلمات رو تو محتواهاتون استفاده کنید، اما نه به صورت مصنوعی، بلکه به صورت طبیعی و مرتبط. برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتونید از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner استفاده کنید.
برای ارتباط بین مطالب در سایت، از لینک سازی داخلی میتوانید استفاده کنید. ایجاد ارتباط بین مقالات باعث میشود تا محتواهای دیگر هم دیده شوند و کاربر مدت زمان بیشتری را در سایت شما باشد. همین موضوع باعث میشود تا گوگل مطالب شما را مفید بداند و رتبۀ بهتری در نتایج، برای شما در نظر بگیرد. برای اینکه مخاطب به سایت شما وارد شود و از مطالب آن استفاده کند، باید محتوای کاربردی و مفید به او تحویل دهید. در مورد محتوای سایت و تاثیر آن در سئو داخلی به صورت مفصل صحبت کردیم، اما اگر بهترین محتوا را هم نوشتید، نیاز است که بعد از مدتی به آن سر بزنید و آن را بهینهسازی کنید.
دو موضوع مهم برای موتورهای جستجو هنگام مقایسه سایت شما با سایت های دیگر در فضای وب وجود دارد. در صورتی که ساختار URL صفحات سایت متناسب با سئو باشد، کرال کردن خزندههای گوگل به راحتی انجام خواهد شد. تو باید همیشه سایتت رو بررسی کنی، دادهها رو تحلیل کنی و استراتژی سئوی خودت رو به روز کنی. متن جایگزین متنی هست که وقتی تصویر لود نمیشه به کاربر نشون داده میشه. همچنین گوگل هم از متن جایگزین برای فهمیدن محتوای تصویر استفاده میکنه. از جملات کوتاه و روان استفاده کنید، کلمات سخت و تخصصی رو خیلی کم به کار ببرید و از ساختار نگارشی مناسب استفاده کنید.
سئو داخلی، همچون یک هنرمند ظریف و ماهر، کانواس وبسایت شما را به یک اثر هنری تبدیل میکند. اما این تبدیل شدن هزینههای خود را دارد، هزینههایی که همانند سرمایهگذاری در یک اثر هنری با ارزش است. در برخی موارد اگر تکنیکهای سئو داخلی و تجزیه و تحلیل آن را اشتباه انجام دهید نه تنها سودی برای شما ندارد، بلکه شاید در رتبه بندی یک کلمه کلیدی، رتبهی بالایی نگیرید یا آن رتبه را از دست دهید. در سمت مقابل، موتور جستجوی گوگل برای فهمیدن و ایندکس کردن دقیق صفحات پیلار، به صفحات زیر مجموعه آن هم نگاه میکند. گوگل مرتباً الگوریتم خود را به روز میکند و حتی در به روز رسانی هسته می2022، تمرکز زیادی روی ایندکس دقیقتر و بهتر صفحات مرتبط گذاسته است.
اثر لینک سازی داخلی در سئو آن پیج چیست؟ لینکسازی داخلی به هدایت کاربران به صفحات مرتبط و بهبود ساختار سایت کمک میکند. استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی شما می تواند به دو بخش متفاوت تقسیم شود، سئوی On Page و Off Page. هر دوی این ها برای موفقیت یک کمپین سئو حیاتی هستند، اما کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. برای داشتن درک بهتری از نحوه کارایی این دو مورد، شما باید در سطوح پایه، عملکرد الگوریتم موتورهای جستجو را بدانید، پس بیایید ببینیم الگوریتم ها چطور کار می کنند. یکی از نکاتی که در سئو داخلی سایت اهمیت دارد بحث معتبر بودن مطالب است.
مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/